Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując przypuszczalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

zdjęcia z dronów

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca mógł osobiście opracować swój własny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby klient, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on trafny technicznie i banalny.